5 rzeczy, na które należy zwrócić uwagę wybierając sprzęt do współpracy z Microsoft Teams

Popularność Microsoft Teams w przedsiębiorstwach stale rośnie. Platforma maksymalizuje efektywność pracy zespołowej, oferując szereg różnych funkcjonalności. Dobór odpowiedniego sprzętu do MS Teams pozwala natomiast wykorzystać pełen potencjał, który kryje się w usłudze.

W 2017 z platformy Microsoft Teams korzystało 41 proc. ankietowanych firm, pracujących z Office 365. Rok później było ich już 62 proc., a docelowo z Teams korzystać będzie ponad 200 tys. przedsiębiorstw – tak wynika z raportu przygotowanego przez SharePoint i Office 365. W wielu przypadkach firmy nie zdają sobie sprawy, że możliwości aplikacji MS Teams mogą być jeszcze większe, kiedy zintegrujemy z nią odpowiedni sprzęt.

Na rynku technologicznym pojawia się coraz więcej rozwiązań, które wspierają pracę Microsoft Teams. – Poly, jeden z liderów w zakresie dostarczania urządzeń audio, wideo oraz telepresence, stale rozwija portfolio produktów kompatybilnych z Teams. Wśród nich znajdziemy m.in. telefony konferencyjne z mikrofonami wielokierunkowymi, terminale USB “all-in-one”, czy rozwiązania natywne, dające doświadczenie użytkowania jak z własnej aplikacji – wylicza Bartłomiej Biernat, Product Manager w firmie Veracomp.

Biorąc pod uwagę szereg dostępnych rozwiązań, warto przyjrzeć się temu, na co zwrócić uwagę przy wyborze sprzętu do współpracy z Microsoft Teams:

  • Kompatybilność – nie wszystkie rozwiązania audio-wideo są przystosowane do tego, aby wspierać MS Teams. Część obsługuje jedynie protokół dedykowany dla Skype for Business (czyli poprzednika Teams). Producenci, z Poly na czele, dokładają jednak wszelkich starań, aby sprzęt współpracował z obiema platformami.
  • Przeznaczenie – wśród dostępnych urządzeń znajdziemy takie, które wspierają jedynie połączenia głosowe – jak telefony konferencyjne, ale również te, które gwarantują wysoką jakość obrazu przy połączeniach wideo – jak np. Polycom Studio. Przed dokonaniem odpowiedniego wyboru należy przeanalizować aktualne, jak i przyszłe potrzeby, bo nawet jeśli w tym momencie nie korzystamy z funkcjonalności wideokonferencji, niewykluczone, że zmieni się to w niedalekiej perspektywie.
  • Jakość – brak odpowiedniego rozeznania pośród produktów współpracujących z Teams może spowodować, że wybrane przez nas urządzenie ani trochę lub tylko w małym stopniu usprawni współpracę z platformą. Warto postawić więc na sprawdzone marki – na czele z Poly, który oferuje doskonałą jakość dźwięku i obrazu.
  • Funkcjonalność – poza wsparciem dla konferencji głosowych lub wideokonferencji, producenci rozwiązań komunikacyjnych oferują usługi dedykowane dla pakietu Office 365. Jedną z nich jest Polycom RealConnect, który pozwala użytkownikom MS Teams cieszyć się komfortem obsługi na różnych urządzeniach wideo. Wśród korzyści wynikających z użytkowania RealConnect możemy wymienić również wysoką jakość udostępnianych treści, możliwość wykorzystania programu Outlook do planowania procesów pracy z aplikacją czy funkcję click-to-join, czyli możliwość nawiązania połączenia za pomocą pojedynczego kliknięcia.
  • Intuicyjność – warto rozważyć rozwiązania, które nie tylko oferują wysoką jakość komunikacji czy rozbudowane funkcjonalności, ale z drugiej strony pozwalają na prostą, intuicyjną obsługę, nie wymagającą ingerencji np. działu IT. RealConnect z opcją click-to-join jest przykładem tego typu sprzętu. Innym jest choćby Polycom MSR Series, czyli natywny system pokojowy Microsoft, który łączy znany wygląd programu Microsoft Teams z wysoką jakością dźwięku i obrazu. To zarazem system niezwykle łatwy we wdrożeniu i aktualizowany za pomocą Windows Update.
2020-10-08T08:28:45+00:00